E-shop Investiční stříbrné mince.



Investiční stříbrné mince

ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

Ze světa kovových známek (7) Známky v pohostinstvích
Samozřejmostí provozu hostinců, hotelů, kaváren i dalších pohostinství v minulosti byly známky zpravidla kovové vydané k rozmanitým účelům použití. Společné měly jedno – většina z nich usnadňovala a zjednodušovala provoz podniku.



Nejstarší známé kovové známky pohostinských podniků z našeho území jsou pražského původu. Nechaly je vyrazit některé staropražské hostince již v polovině 19. století. Nesly označení Abonement Marke (obr. 1), Speise Marke, později i české legendy Oběd v předplacení (obr. 2), Předplacení na 1 oběd (obr. 3), Jídelní známka a sloužily jako předplatné na oběd. Tím, že při jejich nákupu byla poskytována sleva, zajišťovaly podniku zákazníky a byly tak jedním z prostředků konkurenčního boje. Většina jich byla popsána již v numismatické literatuře druhé poloviny devatenáctého století. První zmínka o těchto ražbách je v prodejním katalogu Killianovy sbírky, kde byl nabízen konvolut o 25 kusech1. Do své neméně obsáhlé sbírky českých ražeb je zařadil i Max Donebauer2. Podobně fungovaly pohostinské známky z pozdější doby, zejména z první poloviny minulého století s nominálními hodnotami 1 oběd (obr. 4), Menu (obr. 5), nebo jen s vyobrazením překříženého příboru (obr. 6).
Známky užívané v hostincích s hodnotou znějící na určitý objem nápoje, obyčejně 1/2 (obr. 7) nebo 1 litr piva nebo jen na blíže neurčené množství – Ein Glass (obr. 8), 1 pivo (obr. 9) či 10 piv (obr. 10), sloužily jako předplatné na oblíbený nápoj. Podobně jako u známek na jídlo i u těchto známek byla při jejich hromadném nákupu předem poskytována sleva. Mezi ražbami pohostinství jsou známky na pivo a další nápoje počtem největší skupinou.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2012



Státy uvažují o zvýšení svých zlatých rezerv.
Velké rozvojové ekonomiky uvažují o zvýšení zlatých rezerv se svých centrálních bankách a to z důvodu rostoucí obavy z poklesu ceny amerického dolaru.

Dubaj -

Podle Arama Šišmaniana, výkonného ředitele Světové rady pro zlato budou ekonomiky Číny a Indie nadále růst i přes stávající hospodářskou recesi. Proto budou používat zlato jako bezpečný přístav a budou jej stále nakupovat.

Přitom jen čínské rezervy se odhadují na 2 biliony USD ( cca 1.58 bilionu EUR ) a z toho jen 1 procento je ve formě zlata. Téměř celý zbytek představuje papír na kterém jsou natištěny americké bankovky.

Očekává se proto že Peking sledující problémy americké ekonomiky se rozhodne zvýšit podíl zlata ve svých rezervách.

DALŠÍ ČLÁNKY VÍCE O ČASOPISU
ZÁRUKY SPOKOJENOSTI
Při nákupu investičního zlata.

ZLATO SKLADEM
Držíme skladem 98 % produktů. Prodejny zásobujeme 2x týdně!
VÝHODNÁ CENA
Nakupujte za velkoobchodní ceny. Sledujte naše slevové akce!
21 LET ZKUŠENOSTÍ
Jsme zkušení, diskrétní a spolehliví.
GARANCE VÝKUPU
Co u nás koupíte, to u nás i prodáte...
GARANCE RYZOSTI
Pouze zlato nejvyšší ryzosti je osvobozeno od DPH!
GARANCE PŮVODU
Jsme přímí dovozci. Zprostředkovatelé nakupují u nás.
zlate-medaile.cz - Investiční zlato a numismatika. Zlaté investiční mince. Zlaté investiční slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2024 Zlaté mince - Numismatika. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování textů a fotografií je bez písemného souhlasu zakázáno.

RESPEKTUJEME VAŠE SOUKROMÍ.

Tyto stránky upravujeme pro vaše individuální požadavky pomocí cookies. Jsou bezpečné, bezplatné a umožňují nám 'ladit' tyto stránky a nabízet ve slevě zboží dle vašich osobních preferencí. K jejich použití je vyžadován váš souhlas. Více podrobností se dozvíte na stránce cookies ...